- De Passie van Jezus Dagboek voor 40 dagen
|
|
Een zoektocht van 40 dagen naar de meest omstreden historische gebeurtenis
|
Dagboek voor 40 dagen
De Passie van Jezus
In de 40 dagen voor Pasen 2006 organiseerde 'De Salvator' de campagne 'De Passie van Jezus'. De impact bleek enorm! De gemeente ervoer dat de kern van het christelijk geloof zo vaak wordt aangetast. Daarom werd besloten om de campagne samen met de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) in het land aan te bieden.
Zowel de VPE als 'De Salvator' hebben het verlangen om het centrale en allebeslissende leven en werk van Jezus bekend te maken. Deze campagne voor de hele gemeente - jong en oud - is een prachtig middel om het lijden, sterven en de opstanding van Jezus te doordenken. Dit gebeurt door zes vragen te beantwoorden in de dagboeken voor kinderen, tieners en volwassenen, in het kringenboek, de preken en het toneel.
1) Wie hebben Jezus nu werkelijk gedood?
2) Welke misdaad had Jezus begaan?
3) Is het echt op die manier gegaan?
4) Waarom moest Jezus lijden en sterven?
5) Wat werd er met de opstanding bereikt?
6) Wat heeft dit verhaal met mij te maken?
Voorganger Nicolas van Amerom schrijft in het 'Woord vooraf':
'Het werkelijk hart van het evangelie en de sleutel tot de innerlijke betekenis van het christelijk geloof worden door de apostel Paulus samengevat in twee verzen:
Het belangrijkste dat ik u heb doorgegeven, heb ik op mijn beurt ook weer ontvangen: dat Christus voor onze zonden is gestorven, zoals in de Schriften staat, dat hij is begraven en op de derde dag is opgewekt, zoals in de Schriften staat'. (1 Kor. 15:3-4 NBV.)